2014.01.18 鏡。
本当に純粋で心のきれいな人が、色々なところで知り合った素晴らしい人々、旅先で助けてくれた優しい人々、自分に協力してくれている素敵な人々の話を次々にしてくれる。

そのような経験ができたのは、その人達が良い人だったのも事実だろうけれど、それ以上にあなたが良い人だから、と思う。



ひねくれていて心の狭い人が、色々なところで知り合ったとんでもない人々、旅先でだまされた苦々しい思い出、自分の気に入らない周囲の人々の話を次々にする。

そのような目にあったのは、その人たちが悪い人だったのも事実だろうけれど、それ以上にあなたが悪い人だから、と思う。



A friend of mine who has a really pure heart tells me about very nice people she has known in verious places, people who helped her in her travels, people who coorperate with her in her future careers, and her stories never end.

They must be good people, but more than that, so are you.



A friend of mine who has a bit narrow mind tells me about very unpleasant people he has known in verious places, people who cheated him in his travels, people who betrays him in his future careers, and his stories never end.

They must be unpleasant people, but more than that, so are you.
